Handelsbetingelser
Virksomhed: Natures Collection A/S
CVR nr.: 32 09 65 30
Direktør: Daniel Skovbakke
Adresse: Troldhøjvej 7, 8722 Hedensted
E-mail: support@lammeskindet.dk
Telefon: + 45 71 995 080
Revisor: Price Waterhouse Coopers, PWC
Advokat: Kromann Reumert Advokatfirma
Bank: Sydbank, Reg: 7030 Konto: 1735992
Betaling
Lammeskindet.dk modtager betaling med VISA, Mastercard, MobilePay eller delbetaling med AnyDay (der vil ikke blive påregnet nogle gebyrer, dem betaler vi). Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK Danske kroner og er inkl. moms.
Anyday
Hos Lammeskindet.dk tilbyder vi delbetaling med Anyday. Det vil sige, at du kan dele din betaling op i fire rater, og betale ordren over fire måneder. Beløbet på ordren skal være min. 300 kr. Det er gratis og rente- og gebyrfrit at benytte Anyday. Du betaler første rate, når varen sendes og leveres, og det resterende beløb betales over de følgende tre måneder.
Læs mere om Anyday her, og læs deres betingelser her.
Ønsker du at benytte Anyday, vælger du Anyday under betalingsmulighederne.
Med Anyday får du en konto, som du kan anvende her hos os, samt hos andre webshops, der tilbyder samme betalingsløsning.
Hvis du har en Anyday konto, skal du blot logge ind for at gennemføre ordren, og hvis ikke du har en konto, opretter du blot en på Anydays hjemmeside.
Vilkår for betaling
Ved ordre og betaling med et internationalt betalingskort, som f.eks. Visa og MasterCard, sker der automatisk en reservation af beløbet på forbrugerens kort, indtil beløbet trækkes eller reservationen ophæves. Der sker ikke en reservation, hvis forbrugeren betaler med Dankort.
Sikkerhed ved betaling
Lammeskindet.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Levering
Hos Lammeskindet.dk stræber vi efter at sende ordrer indgået før kl. 15:00 samme dag (1-3 dages leveringstid). Ordrer indgået efter kl. 15:00 bliver først sendt dagen efter. Lammeskindet.dk sørger for levering med GLS (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen.
Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. GLS kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost.
Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Lammeskindet.dk naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2-3 dage.
Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker med GLS eller UPS.
Reklamationsret
Lammeskindet.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Lammeskindet.dk indenfor rimelig tid. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning, et afslag i købesummen eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Lammeskindet.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang. Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Udfyld vores returnerings/reklamations-formular her.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Pelsbazaar ApS
C/o: Lammeskindet.dk
Troldhøjvej 7, 8722 Hedensted
M: support@lammeskindet.dk
T: +45 7199 5080
Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved tilbageførsel til det kort der er betalt fra.
Du vil modtage en mail så snart refusionen er kørt igennem, og derefter vil der gå 2-3 dage før pengene står på din konto (har du betalt med Mastercard, vil det fremgå af din næste opgørelse fra banken).
Fortrydelsesret / Returret
Du har som forbruger 100 dages returret, når du handler hos os.
Der er 100 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen som du modtog den.
Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 100 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 30 dage efter returnere forsendelsen.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 100 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Du skal inden 100 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved support@lammeskindet.dk eller ved at benytte fortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Nedsatte varer / Tilgodebevis / Priser
Hvornår får jeg et tilgodebevis?
Du kan få et tilgodebevis, når vi tilbyder rabatter på en vare(r) du netop har købt til fuld pris inden for samme måned, eller når du ønsker at få en returneret vare refunderet som et tilgodebevis. Dette gælder dog ikke Black Friday samt andre store kampagnedage.
Kan jeg omveksle mit tilgodebevis til kontanter?
Nej, et Lammeskindet.dk tilgodebevis kan ikke omveksles til kontanter.
Hvor længe er mit tilgodebevis gyldigt?
Dit tilgodebevis er gyldigt i tre år fra udstedelsesdatoen.
Hvad sker der med mit tilgodebevis, hvis jeg returnerer varer fra min bestilling?
Når du returnerer varer fra din bestilling, hvor du har anvendt tilgodebevis som betalingsmetode, bliver du refunderet med tilgodebevis, eller delvis med tilgodebevis og delvis kontant, afhængig af hvordan du betalte din bestilling. Kontakt venligst vores kundeservice på: support@lammeskindet.dk eller på telefon: 7199 5080.
Priser
Hvis du mod forventning køber varen til forkert pris, vil du hurtigst muligt blive kontaktet af os.
Returnering
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Fortrolighedspolitik
Vi er ansvarlige for håndteringen af dine personlige data der registreres på lammeskindet.dk, og vi vil ikke videregive dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til tredjepart, med undtagelse af når dette er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Pelsbazaar ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige er lammeskindet.dk
Som registreret hos Pelsbazaar ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: support@lammeskindet.dk.
Klageadgang
Center For Klageløsning Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby
www.forbrug.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her
http://ec.europa.eu/odr